Kurs i certyfikat Google Analytics 2020 – opinia
Od dawna przymierzałam się do przejścia przez kurs Google Analytics – poziom początkujący i zaawansowany. Ostatnio wygospodarowałam trochę czasu, gdy Mieszko bawi się z tatą i zmotywowana postanowiłam certyfikaty zdobyć. Udało się. Chciałbym podzielić się z Wami moją opinią na ten temat i odpowiedzieć na pytanie: czy warto robić kursy Google Analytics?
Sprawdź też recenzję kursu Internetowe rewolucje 2018
O kursach Google Analytics
Kursy dostępne są na stronie Akademii Analytics, razem z innymi. Standardowa procedura: logowanie, chęć wzięcia udziału oraz ocena swojej wiedzy na wejściu. Przechodzimy dalej, już do samego materiału. Jako że trochę już wiedziałam o Google Analytics, bo korzystam z niego regularnie, kurs dla początkujących zrobiłam dla formalności ;). Chciałabym od razu napisać, że prowadzący kurs są bardzo mili i przyjemnie się ich słucha. Tłumaczą ogólne i bardziej szczegółowe zagadnienia zrozumiale. Po każdym dziale należy zdać Certyfikat Internetowe Rewolucje, Certyfikat Google, Google na minimum 80%. Jeżeli ktoś korzystał już z GA, powinien z poziomem podstawowym poradzić sobie bez większych problemów. Zawsze można wrócić do tematu, by przypomnieć sobie dane zagadnienie.
Poziom dla zaawansowanych zawiera już więcej wiedzy praktycznej, np.:
- zbieranie danych przez Google Analytics,
- stosowanie ustawień konfiguracji,
- tworzenie planu pomiarów,
- porządkowanie konta Analytics,
- konfigurowanie zaawansowanych filtrów w widokach,
- tworzenie własnych wymiarów niestandardowych,
- segmentowanie danych do trendów,
- analizowanie danych według kanału,
- analizowanie danych według odbiorców.
Część tematów znałam, jednak w kursie znalazłam sporo podpowiedzi, jak lepiej je wykorzystać. Przykłady podawane przez prowadzących ułatwiają znaczenie poruszanych problemów. Same testy nie są trudne, bo pytania to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości tego narzędzia.
Jak w pełni wykorzystać kursy Google Analytics?
Kilka rad, jak lepiej wykorzystać wiedzę udostępnioną przez Google:
- wykonuj zadania krok po kroku, nawet jeżeli wydaje ci się, że je dokładnie znasz,
- na podstawie informacji podanych przez prowadzących kurs, twórz nowe raporty i śmiało kombinuj z filtrami,
- zapisz odpowiedzi na pytania – gdy czegoś zapomnisz, łatwiej przypomnisz sobie, gdzie możesz znaleźć odpowiedź na napotkany problem,
- notuj, notuj, notuj,
- przeklikaj wszystkie zakładki poznając zakamarki narzędzia Google Analytics,
- korzystaj ze wszystkich dostępnych materiałów.
Kursy Google Analytics – zalety i wady
+ przejrzysta forma z intuicyjnym menu,
+ atrakcyjny sposób podawania treści,
+ wiele materiałów do wykorzystania,
+ dostępne konto testowe do wykorzystania podczas kursu.
– zbyt proste (?) pytania.