Kurs i certyfikat Google Analytics 2020 – opinia

Kurs i certyfikat Google Analytics 2020 – opinia

Od dawna przymierzałam się do przejścia przez kurs Google Analutics – poziom początkujący i zaawansowany. Ostatnio wygospodarowałam trochę czasu, gdy Mieszko bawi się z tatą i zmotywowana postanowiłam certyfikaty zdobyć. Udało się. Chciałbym podzielić się z Wami moją opinią na ten temat i odpowiedzieć na pytanie: czy warto robić kursy Google Analytics?

Sprawdź też recenzję kursu Internetowe rewolucje 2018

Recenzja kursu Google Analytics dla początkujących

Recenzja kursu Google Analytics dla zaawansowanych

O kursach Google Analytics

Kursy dostępne są na stronie Akademii Analytics, razem z innymi. Standardowa procedura: logowanie, chęć wzięcia udziału oraz ocena swojej wiedzy na wejściu. Przechodzimy dalej, już do samego materiału. Jako że trochę już wiedziałam o Google Analytics, bo korzystam z niego regularnie, kurs dla początkujących zrobiłam dla formalności ;). Chciałabym od razu napisać, że prowadzący kurs są bardzo mili i przyjemnie sie ich słucha. Tłumaczą ogólne i bardziej szczegółowe zagadnienia zrozumiale. Po każdym dziale należy zdać egCertyfikat Internetowe Rewoucje, Ceryfikat Google, Google, Marzamin na minimum 80%. Jeżeli ktoś korzystał już z GA, powinien z poziomem podstawowym poradzić sobie bez większych problemów. Zawsze można wrócić do tematu, by przypomieć sobie dane zagadnienie.

Poziom dla zaawansowanych zawiera już więcej wiedzy praktycznej, np.:

  • zbieranie danych przez Google Analytics,
  • stosowanie ustawień konfiguracji,
  • tworzenie planu pomiarów,
  • porządkowanie konta Analytics,
  • konfigurowanie zaawansowanych filtrów w widokach,
  • tworzenie własnych wymiarów niestandardowych,
  • zegmentowanie danych do trendów,
  • znalizowanie danych według kanału,
  • znalizowanie danych według odbiorców.

Część tematów znałam, jednak w kursie znalazłam sporo podpowiedzi, jak lepiej je wykrzystać. Przykłady podawane przez prowadzących ułatwiają znaczenie poruszanych problemów. Same testy nie są trudne, bo pytania to tylko wierzchołek góry lodowej możliwości tego narzędzia.

Jak w pełni wykorzystać kursy Google Analytics?

Kilka rad, jak lepiej wykorzystać wiedzę udostępnioną przez Google:

  • wykonuj zadania krok po kroku, nawet jeżeli wydaje ci się, że je dokładnie znasz,
  • na podstawie informacji podanych przez prowadzących kurs, twórz nowe raporty i śmiało kombinuj z filtrami,
  • zapisz odpowiedzi na pytania – gdy czegoś zapomnisz, łatwiej przypomnisz sobie gdzie możesz znaleźć odpowiedź na napotkany problem,
  • notuj, notuj, notuj,
  • przeklikuj wszystkie zakładki poznając zakamarki narzędzia Google Analytics,
  • korzystaj ze wszystkich dostępnych materiałów.

Kursy Google Analytics – zalety i wady

+ przejrzysta forma z intuicyjnym menu,

+ atrakcyjny sposób podawania treści,

+ wiele materiałów do wykorzystania,

+ dostępne konto testowe do wykorzystania podczas kursu.

 

– zbyt proste (?) pytania.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pin It on Pinterest